Ziarul Berliner Morgenpost, citat de Agerpres, ofera cateva solutii pentru alcatuirea unui discurs interesant.


Cercetarile demonstreaza faptul ca succesul unui discurs depinde mai ales de cat de simpatic il considera ascultatorii pe vorbitor. Importanta este aici si dramaturgia momentului, in schimb, importanta continutului, de care vorbitorii se ingrijesc cel mai mult, este foarte redusa. De aici rezulta faptul ca un vorbitor trebuie sa capteze publicul si sa ambaleze foarte bine continutul discursului. Pentru a castiga simpatia auditoriului, un vorbitor trebuie sa dea senzatia de autenticitate iar discursul trebuie sa i se potriveasca, spune Thomas Hoenscheid, redactor de discursuri. Un chitibusar care se prezinta pe post de comic sau un luptator singuratic care se infrateste verbal cu cei prezenti nu vor parea plauzibili, opina el.

Un bun vorbitor ii conduce pe ascultatori intr-o calatorie imaginara, ca de exemplu una prin anul care a trecut, el trebuind mai intai sa se gandeasca bine la detaliile acestei calatorii imaginare. Un alt sfat pentru un discurs reusit este acela de a reflecta la tipul de oameni care vor audia discursul, in caz ca este vorba de angajati sau subordonati discursul trebuind sa fie croit in mod diferit de cazul in care adresatii ar fi niste colegi. La fel de important este de vazut ce fel de relatii exista intre ascultatori, daca lucreaza impreuna sau daca au experiente comune la care se poate face referire. In cazul in care nu se vad unii pe altii decat o data pe an, trebuie apelat la alte elemente pentru a gasi un numitor comun, ca de exemplu evolutiile din cadrul sectorului respectiv sau criza financiara actuala.