Ei bine, daca va intrebati totusi cum se manifesta acest sindrom, se pare ca in primul rand nu faci nimic ceea ce ti-ai dori cu adevarat. De ce? Pentru ca nu stii exact ce este ACEL lucru, pentru ca il amani prea mult sau pentru ca te gandesti mult prea mult la el. Cred ca a venit momentul sa nu-l mai lasi sa se vindece de la sine.

Si tu ai ai probabil ceva asemanator in viata , un proiect, un tel, un vis pe care vrei sa-l indeplinesti- dar de care nu te poti apuca inca. Nu-i asa? Am putea sa citam Nike si sa zicem : „Doar fa-o!”/ „Just do it!” Dar avem nevoie de putin ajutor. Puteti incerca cele 11 metode de a scapa de „Sindromul Candva” :

1. Fii tu insuti: Asta e regula de baza a reusitei. Daca nu iti place franceza, nu te chinui s-o inveti. Invata japoneza daca tu crezi ca asta te va face fericit si asta te reprezinta cu adevarat. Poate nu ai optat pentru o cariera pentru ca ai crezut ca nu ti se potriveste, iar ideea ti s-a parut stupida. Ei bine, e momentul sa-ti alegi ceva care ti se potriveste ca o manusa.

2. Scapa de ideile invechite: Acum alta e problema. Cum sa stii care lucru ti se potriveste mai bine daca esti plin de idei preconcepute si de sfaturi de pe vremea bunicii? Rebranduieste-te. Reinventeaza-te la fiecare pas, scapa de lucrurile inutile pe care le cari dupa tine. Daca mintea ta este un haos, cum crezi ca exista vreo sansa sa vezi lucrurile pozitive din jurul tau? Potrivit ZenHabits cel mai potrivit instrument este Simplitatea .

3. Gandeste-te CE-ti doresti cu adevarat si de ce vrei acel lucru: Daca vrei sa reusesti in lupta cu acest sindrom trebuie sa cunosti detaliile despre visul tau si motivele din spatele lui.

4. Fa-ti un mare plan. Spun „mare” pentru ca ar trebui sa-ti fotografiezi planul, sa-l vizualizeze si sa-l accepti ca si colosal. Da! Visele tale sunt importante. Desi de multe ori dupa ce facem planurile, ni se pare ca si actionam, dar nu este asa, nu e mai mult decat vorbaraie. Pana nu faci cu adevarat ceva, planul e doar un plan in vant. Fixeaza-ti un prim punct, un lucru pe care vrei sa-l faci. Startul este mai important decat toate detaliile adiacente planului.

5. Ia-o incetisor, pas cu pas: Trebuie sa te gandesti doar la lucrul pe care il ai de facut pe moment. Nu lasa detaliile si gandurile sa te copleseasca, pentru ca odata ce ai inceput ideile bune si initiativele par ca vor sa te copleseasca. Acum uita-te dn nou la planul pe care l-ai facut la punctul 4. Nu-i asa ca acum nu mai vezi toate acele detalii si inflorituri pe care le-ai desenat prima data? Nu le mai vezi pentru ca te concentrezi doar pe cele trei importante pe care tocmai le faci acum. Aici intervine un alt lucru important: stabilirea prioritatilor !

Citeste si:

6. Ignora restul: Ignora restul lucrurilor care nu intra in planul tau de actiune, care nu se incadreaza in acele trei lucruri principale pe care le faci in acest moment. De obicei facem comparatii si ne plangem de starea noastra actuala comparativ cu unde am dori sa fim sau ce am dori sa fim. Si asta este doar o forma a amanarii, doar pentru ca nu am facut lucrurile la timpul lor. E foarte normal sa ne comparam pozitia, insa trebuie sa facem acest lucru dupa ce am dus la bun sfarsit un plan, o misiune, nu in mijlocul ei. De ce am vrea sa ne descurajam singuri?

7. Cere ajutor atunci cand ai nevoie de el: Daniel Gilbert in cartea sa "Stumbling on Happiness", spune ca cel mai bun traseu in descoperirea daca telurile noastre ne fac cu adevarat fericiti este sa vorbim cu alti oameni care au mai facut acest lucru. Avem mereu nevoie de confirmari.

8. Nu face comparatii: Ai grija totusi cand ceri ajutorul, pentru ca uneori sa urmezi modelele celorlalti te poate conduce pe un drum gresit sau chiar la autodistrugere. Si totusi daca iti iei puterea de la ceilalti, gandeste-te si la slabiciunile lor si apoi intreba-te cum te vei putea tu ridica. Nu-i asa ca te simti mai bine gandindu-te ca tu nu ai de-a face cu slabiciunile lor? Bernard Grasset spunea ca „A iubi inseamna a te opri din a face comparatii.” Viata ta iti este de ajuns, opreste din a ti-o compara cu a celorlalti.

9. Fii incomfortabil cu situatia ta actuala. Doreste-ti s-o imbunatatiesti: Judith Sills spune in cartea sa The Comfort Trap, or What If You’re Riding a Dead Horse? povesteste despre cum uneori suntem teribil de nefericiti, dar suntem destul de lenesi si ne complacem in nefericirea noastra. Fericirea este un risc pentru oamenii fricosi, carora le este frica sa actioneze.

10. Sarbatoreste procesul in sine la fel de mult ca si sfarsitul sau. Adica nu sta trist pana vei termina telul propus. Bucura-te de fiecare pas, constientizeaza-ti progresul. Pentru ca si tu la randul tau poti inspira la randul tau pe cei care au nevoie de un model, de un sprijin pentru a-si depasi propriul „Sindrom Candva”.

11. Fa-ti o lista din 11 pasi. Nu te opri niciodata la 10 ca toti ceilalti. Depaseste-ti propriile puteri, pentru ca si tu stii ca poti mai mult de atat. Deci in timp ce te bucuri de fiecare pas pe care ai reusit sa-l faci in atingerea scopului tau, fa o actiune neasteptata, o nebunie, care sa-ti reorganizeze sistemul, sa-ti adauge un plus de energie si sa-ti dea acel strop de motivatie de care ai nevoie. Mult Succes !