Sase entitati artificiale de conversatie (artificial conversational entities sau "ACEs") nu au reusit sa treaca drept interlocutori reali, in timpul unui test efectuat de Kevin Warwick de la Universitatea din Reading a Scolii de Inginerie a Sistemelor, potrivit informatiilor publicate pe itnews.com
Desi toate entitatile artificiale au trecut ca interlocutor real cel putin unei persoane, nu au reusit sa convinga 30 la suta din participanti, picand testul stabilit prima data de Alan Turing in 1950.

"Testul Turing" presupune testarea capabilitatilor unei masini de a demonstra inteligenta. Acesta presupune angajarea unui observator intr-o conversatie naturala cu un alt individ si o entitate artificiala, care incearca sa para umana. Daca observatorul nu isi poate da seama care dintre interlocutorii sai este masina si care este omul, atunci entitatea artificiala va trece testul. Conversatia este limitata numai la text, urmarindu-se inteligenta conversatiei mai mult decat abilitatea masinii de a reproduce audio, iar ca mijloc de comunicare se foloseste o tastatura si un ecran.

Conform lui Kevin Warwick, testul a fost proiectat pentru a ridica nivelul de inteligenta artificiala. Warwick a explicat ca, in timp ce masinile inca nu sunt suficient de bune pentru a-i pacali pe toti oamenii, acestea au fost capabile totusi de a-i pacali pe unii. Cercetatorul a remarcat, de asemenea, ca abilitatile de conversatie la fiecare masina se ridica la un impresionant 80-90 %.

"Acest lucru demonstreaza cat de aproape sunt masinile de notiunile de baza a unei conversatii, pentru a ajunge la un numitor comun cu noi, intr-un mod in care sa ne faca sa ne simtim confortabil", a spus Warwick.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.