Printre motivatiile romanilor care "devoreaza" zilnic televizorul se afla dorinta de informare, relaxare sau pur si simplu plictiseala, potrivit unuia dintre coordonatorii proiectului, Nicoleta Fotiade. In schimb, doar 24,3 la suta dintre participantii la studiu au afirmat ca asculta radioul aproximativ trei ore pe zi, iar 25,8 la suta dintre subiecti au raspuns ca citesc ziare sau reviste aproape in fiecare zi. In ceea ce-i priveste pe telespectatori, acestia sunt deranjati de reclame, de programele care contin violenta sau agresiuni, precum si de dezbaterile politice. In schimb prefera, in proportie de 83,5 la suta, emisiunile de stiri. De asemenea, 70 la suta dintre respondentii care urmaresc programele de stiri se uita la mai multe canale de televiziune. In schimb, ascultatorii de radio si cititorii de presa scrisa sunt ceva mai exclusivisti si acceseaza doar un singur canal de informare.

Ne uitam la televizor, dar credem in Internet

In ceea ce priveste increderea in mass-media, tinerii acorda cea mai mare credibilitate Internetului. La polul opus se situeaza presa scrisa, unde doar 5,7 la suta au acordat foarte multa incredere ziarelor. Cei mai multi dintre participantii la studiu considera ca mass-media ar putea inflenta opiniile si comportamentele indivizilor, in special prin continuturile violente prezentate in programele de stiri si in filme.

Citeste si:

Televizorul poate "distruge" creierul

Pe baza studiilor efectuate de-a lungul zecilor de ani, neuropsihologii au demonstrat ca televizorul afecteaza cortexul prefrontal, adica partea creierului uman unde sunt mediate procesele mentale superioare, functiile executive, practic ceea ce ne diferentiaza de animale. Mai mult, emisfera stanga - care se ocupa cu organizarea si analiza datelor primite - este inhibata. In acest fel, initiativa, creativitatea, curiozitatea, discernamantul si judecata sunt alterate semnificativ. Afectarea cortexului prefrontal se manifesta in activitatea cotidiana prin neglijenta si delasare, aspontaneitate si stereotipuri verbale.