Romanii au cheltuit online 25 mil. euro in prima jumatate a anului 2008 Potrivit datelor statistice ale RomCard, din aceasta suma, 22,3 milioane euro au fost tranzactionate in magazinele online care folosesc solutia ePayment. Cresteri importante s-au inregistrat si la numarul de tranzactii, care a ajuns la aproape 300.000, dar si la valoarea medie a unei cumparaturi care a ajuns de la 80 euro anul trecut la 92 euro in primele sase luni ale anului.

Clasamentul principalelor tipuri de produse achizitionate si platite online cu card bancar a ramas neschimbat fata de perioada anterioara: industria telecom, turism&transporturi, in special bilete de avion, si e-tail (comert electronic cu amanuntul, n.r.), la aceasta a treia categorie comercializandu-se foarte bine produsele IT. Pe langa acestea, alte doua segmente au inregistrat cresteri insemnate si au demonstrat ca prezinta potential de crestere in viitorul apropiat: asigurarile online si biletele pentru spectacole si concerte.

Conform informatiilor din sistemul ePayment, vanzarile online de asigurari, in special asigurari de calatorie, au crescut cu 95% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce vanzarile de bilete la spectacole si concerte au crescut de peste patru ori fata de primele sase luni ale anului 2007.