Verdele vinde, indiferent daca este vorba despre un automobil hibrid sau despre un laptop, iar marile companii din IT&C stiu acest lucru, arata o analiza a „PC World“.

Astfel, Apple are o campanie numita „My Greener Apple“, creditata drept un succes enorm printre clientii preocupati de ecologie. Microsoft si-a facut o imagine mai verde anul trecut, cand a sponsorizat „Live Earth“, o serie de concerte dedicate luptei impotriva schimbarilor climaterice la nivel mondial.

Nintendo si-a aratat tendintele ecologiste in toamna trecuta, cand a lansat un joc Nintendo DS pentru copii, numit Chibi-Robo: Park Patrol. Nintendo spune despre acest joc, intr-un comunicat de presa, ca reprezinta „unul dintre primele jocuri video bazate pe miscarea ecologista in crestere“. In acest joc esti un robot care se bate cu inamicii sai, Smoglings, plantand flori si construind parcuri.

In prezent, mai multe companii care se lauda cu eforturile lor de a lupta impotriva poluarii si a schimbarii climaterice sunt sub observatia atenta a asociatiilor ecologiste. Criticii spun ca marile companii precum Apple, Microsoft si Nintendo inca produc prea multe gadgeturi toxice si nu fac destul pentru a-si tine promisiunile facute in privinta mediului.

„Sa fii verde inseamna mai mult decat un comunicat de presa. Trebuie sa faci mai mult decat sa promovezi conceptul de lupta impotriva schimbarilor climaterice - trebuie sa o si faci la nivel de companie“, spune Zeina Al-Hajj, coordonatorul biroului de plangeri al Greenpeace International.

Citeste si:

La inceputul acestui an, Nintendo si Microsoft s-au clasat printre ultimele companii de tehnologie pe o lista de 18, notate de Greenpeace pentru „politicile globale si practicile de eliminare a chimicalelor daunatoare si pentru asumarea raspunderii pentru produsele lor dupa ce sunt aruncate de consumatori“. Alte companii care au primit note proaste de la Greenpeace au fost Panasonic, Philips si Sharp.

In ghidul Greenpeace pentru electronice mai „verzi“, Apple a primit note mult mai bune decat Microsoft sau Nintendo pentru produsele sale, insa nu a scapat de comentarii negative la adresa unor practici ale sale. Intr-un test de laborator care a analizat componentele din iPhone, Greenpeace a gasit doua chimicale periculoase, la care Apple a promis sa renunte pana la sfarsitul anului 2008.

Intr-o scrisoare deschisa postata pe site-ul Apple, Steve Jobs a declarat ca „Apple este, sau va fi in curand, inaintea celei mai mari parti a concurentilor sai in materie de ecologie“. Dupa ce Apple a lansat iPhone, totusi, Greenpeace si Centrul pentru Sanatatea Mediului au afirmat ca produsul e un pas in directia gresita.

Comparativ, conform Greenpeace, produsele Nokia nu au una dintre cele doua substante chimice, iar Motorola si Sony Ericsson au telefoane lipsite de cealalta substanta chimica.

Multe firme cu initiative ecologice au descoperit ca sunt condamnate daca devin „verzi“ si sunt condamnate daca nu devin, spune Kristina Skierka, expert in marketing ecologic la Bite Communications. „Provocarea pentru anumite companii cu un mesaj verde este sa evite sa fie criticate pentru ceea ce nu fac“, spune Skierka.