Google a detronat General Electric, brand estimat la o valoare de 71,4 miliarde de dolari (44,9 miliarde euro), pentru prima pozitie a topului.

Pe urmatoarele locuri se claseaza Microsoft (44,65 mld. euro), Coca-Cola (36,6 mld. euro) si China Mobile (36 mld. euro), potrivit topului BrandZ, al Millward Brown.

“Pozitia companiei Google se datoreaza performantelor sale financiare si valorii pe care si-a pastrat-o in timp”, a declarat Peter Walshe, account director Millward Brown.

Primele cinci pozitii au fost ocupate de aceleasi branduri ca in anii trecuti, intrucat fiecare companie a aratat o crestere a valorii sale pe parcursul acestui an, intre 15 si 39%, arata The Guardian.

Valoarea companiei IBM a crescut cu 65% in acest an, la 55,3 mld. de dolari (34,8 mld. euro), ceea ce a dus compania tehnologica mai sus cu trei locuri in topul BrandZ al Millward Brown, pe locul sase.

Citeste si:

Apple a intrat pentru prima data in top 10, situandu-se pe locul sapte, cu o crestere masiva a valorii sale (de 123%), de pana la 55,2 mld. de dolari (34,7 mld. euro).

“Cresterea de 123% a valorii Apple s-a datorat, atat produselor inovatoare lansate pe piata, (iTouch, iPhone, Leopard), cat si popularitatii brandului in randul consumatorilor”, a sustinut Walshe.

McDonald's a inregistrat o crestere de 49%, ajungand pe al optulea loc, cu o valoare de 49,9 mld. de dolari (31,4 mld. euro), in timp ce valoarea marcii Nokia a crescut cu doar 39%, ajungand pe locul noua, cu o valoare de 43,9 mld. de dolari (27,6 mld. euro).

Marlboro, cea mai cunoscuta marca de tigari din lume, a fost singurul brand care a scazut in cadrul primelor zece pozitii, de pe locul patru pe pozitia a zecea cu o scadere de 5% a valorii brandului, pana la 37,3 mld. de dolari (23,4 mld. euro).

“Trebuie sa tinem cont de faptul ca aceste evaluari sunt facute la nivel global”, afirma Walshe, explicand de ce intr-o era a anti-fumatului exista, totusi, companii de tigari care se descurca foarte bine si au ratinguri foarte mari.