Cu tot mai multe aplicatii dezvoltate pentru o utilizare a anumitor servicii web 2.0 prin intermediul telefonului mobil, comunitatile online se transforma treptat in comunitati mobile.

Un fenomen care s-a instalat pe telefoanele internautilor este microbloggingul, ce a devenit recent o moda si pentru utilizatorii romani.

Daca ne intoarcem in urma cu cativa ani, patru-cinci, nu mai multi, in Romania apareau primii detinatori de jurnale online – bloguri. Blogosfera romaneasca a evoluat in pas cu tehnologia aflata in spatele acestor site-uri, imbunatatindu-se atat din punctul de vedere al aspectului, cat si al continutului. Insa in momentul cand insemnarile bloggerilor au devenit lungi si foarte pline de informatie parca era nevoie de o gura de oxigen. Aceasta s-a numit Twitter.com si a devenit un trend peste tot in lume. si pentru ca portalul a prins si la noi, era normal sa se lanseze si o versiune autohtona – cirip.ro, lansata de firma Timsoft din Timisoara.

Citeste si:

Nevoie de internet

Microbloggingul s-a nascut din dorinta unor bloggeri de a sta in permanenta legatura cu cititorii lor si atunci cand nu sunt in fata unui calculator. Conectarea prin GPRS/3G la net de pe mobil nu este la indemana tuturor din cauza costurilor destul de ridicate sau pentru ca nu toate platformele care sustin jurnalele online au si o aplicatie pentru mobil. Astfel era necesara o aplicatie care sa fie disponibila pe cale GSM. Evident, cea mai la indemana solutie este SMS-ul. De aici si denumirea noului tip de blogging… fiecare insemnare avand 140 de semne.