Germania ocupa a doua pozitie in topul intocmit de compania de cercetare MINTEL, cu o valoare de 13 miliarde de euro pentru anul precedent.

Cu mult in urma acestor piete europene de e-commerce se afla Franta, cu vanzari de 7 miliarde de euro, Italia, cu 1,1 miliarde de euro si Spania, cu doar 1 miliard de euro, arata studiul citat.

Pe langa faptul ca Marea Britanie surclaseaza celelalte tari europene la nivel de comert online, aceasta cunoaste si cea mai rapida dezvoltare pe acest segment.

Spre exemplu, intre 2005 si 2007, Marea Britanie a crescut procentul vanzarilor in spatiul online cu 75%, performanta sa putand fi atinsa doar de piata franceza.

“Marea Britanie are, de departe, cea mai dezvoltata piata online din Europa”, comenteaza Richard Perks, MINTEL.

Citeste si:

“Principalul motiv pentru acest lucru este oferta sofisticata pe care o pun la dispozitia consumatorilor retailerii online, dar si faptul ca, mai nou, tot mai multi britanici se indreapta catre Internet pentru cumparaturile saptamanale. In plus, boom-ul consumatorilor din spatiul digital din ultimii ani a jucat si el, fara indoiala, un rol deosebit”, a adaugat Perks.

Pe viitor, Spania va cunoaste cea mai mare crestere pe sectorul de retail online, crescand de la 1 miliard la 4,2 miliarde de euro, pana in 2012, confirma cercetarea efectuata de MINTEL.

Intre timp, Franta va cunoaste o crestere in mediul de e-commerce de 206%, atingand vanzari de 21,4 miliarde de euro in urmatorii cinci ani.

Desi peisajul retail-ului online este promitator pentru toate pietele importante din Europa, Marea Britanie se va mentine pe prima pozitie, si va creste, pana in 2012, cu 199%, pana la 56 de miliarde de euro.

Chiar daca Germania este cel mai mare stat european, piata de e-commerce din aceasta tara va detine cea mai lenta crestere a vanzarilor pe parcursul urmatorilor cinci ani, cu toate ca o crestere de 69% este destul de impresionanta, sustin analistii MINTEL.