Comisia Europeana a impus ca termenul de pastrare a datelor sa nu depaseasca timpul de sase luni, aproape de trei ori mai mic decat cel practicat in prezent.

Fiecare utilizator de internet foloseste, in medie, de trei ori pe zi unul dintre motoarele de cautare existente. Ce nu stiu multi dintre ei este ca portalurile in cauza au dezvoltate o serie de sisteme care inregistreaza si stocheaza pentru o perioada de timp toate cuvintele cautate. Dar probabil aceasta este cea mai mica problema. Important este ca respectivele sisteme inregistreaza si adresa unica a PC-ului (IP-ul), browser-ul folosit si, in unele cazuri, chiar codurile de identificare a PC-ului sau laptopului. Companiile pastreaza aceste date pe o perioada de 18 luni (Google.com, Msn.com si Ask.com) sau 13 luni (Yahoo!), ceea ce este – in opinia utilizatorilor – o perioada mult prea mare de timp.

Explicatii neconvingatoare Companiile se apara spunand ca este atat in interesul lor, cat si in al utilizatorilor ca aceste date sa fie stocate. Google a explicat ca inregistrarea obiceiurilor de cautare a utilizatorilor ii ajuta sa-si dea seama care sunt interesele lor si atunci vor afisa reclame relevante pentru utilizatori.