Harry Wu, disident chinez care a petrecut 19 ani intr-un lagar de munca pentru ca si-a exprimat opiniile politice, a refuzat sa ofere detalii privind resursele de care dispune fondul.

Conform acestuia, fondurile sunt destinate sustinerii familiilor "disidentilor virtuali" aflati in inchisori, mai ales cei care au folosit serviciile Yahoo, acestia urmand a primi si asistenta juridica.

Directorul executiv al Yahoo, Jerry Yang, a anuntat crearea acestui fond in noiembrie 2007, dupa semnarea unui acord de solutionare pe cale amiabila a unei plangeri depuse de Shi Tao si Wang Xiaoning, doi "disidenti virtuali" chinezi inchisi din 2004, respectiv 2002.

Citeste si:

Responsabili ai gigantului informational, acuzat de colaborare in aceasta afacere cu autoritatile de la Beijing, au fost audiati de Congresul american in urma cu o saptamana, informeaza NewsIn.

La jumatatea lunii martie, Yahoo China si portalul chinez Sina au publicat portretele a 19 manifestanti, cei mai cautati de catre politia chineza dupa ciocnirile din Lhassa (Tibet), impreuna cu o cerinta la adresa publicului, care era rugat sa anunte imediat politia daca au date legate de manifestanti.

Grupul american a negat publicarea acestor fotografii, precizand ca marca Yahoo! China "este operata de catre grupul Alibaba, din care Yahoo detine aproximativ 40%", a anuntat un purtator de cuvant al grupului, la data de 22 martie.