Un studiu al companiei Cisco Systems arata ca traficul din 2007 este de aproape patru ori mai mare decat cel din 2004, iar predictiile pentru 2011 arata ca utilizatorii vor duce traficul mondial la un nivel de aproape opt ori mai mare decat in acest an.

In ultimii ani s-au tot facut speculatii referitoare la o eventuala "moarte" a Internetului, insa se pare ca urmatorii ani ne pregatesc doar o blocare a acestei retele mondiale, iar utilizatorii ar putea sa intampine dificultati in navigare. "Internetul nu va intra intr-un colaps, dar o sa fie anumite lucruri care nu vor mai putea fi facute online", a explicat Johna Till Johnson, presedinte al companiei Nemertes Research.

In februarie 2007, cand YouTube devenise un fenomen in lumea online, mai multe retele care ofera conexiuni broadband pentru Internet explicau ca, din totalul traficului efectuat de clientii lor, doar 2-4% inseamna o navigare pe YouTube. "Doar doi la suta din totalul traficului inregistrat de noi in Europa este estimat a fi generat de vizualizarile youtube.com. Nu suntem ingrijorati asupra acestui aspect…" declara la acea vreme Mikes Fries, director executiv al Liberty Global, firma care detine UPC. Insa la sfarsitul anului 2007 lucrurile s-au schimbat, la nivel european traficul pe site-ul numarul unu de video-sharing atingand 20 la suta, lucru care reprezinta intreg "consumul" efectuat in anul 2000.

Oricat ar parea de nerealist, in luna decembrie a anului trecut 57 de milioane de utilizatori ai site-ului de video-sharing detinut acum de Google au vizionat cel putin 20 de filmulete in decursul celor 31 de zile ale lunii in cauza. Ca medie, fiecare dintre acestia a folosit 120 GB. Pentru anul in curs Cisco estimeaza ca cel putin 2,7 milioane de utilizatori din Statele Unite vor descarca lunar cel putin 2 filme in format High-Definition (HD), care ar insemna cat traficul pe YouTube de mai sus.