Nici firmele din Silicon Valley nu vor fi ocolite de aceasta criza financiara. Primul semnal ca acestea se pregatesc pentru ce urmeaza este dat de incercarile pentru intarirea pozitiilor pe piata de profil prin achizitionarea unor companii mai mici.

Criza financiara din statele unite, reflectata in randul populatiei prin cresterea preturilor si scaderea puterii de cumparare, a facut ca numarul comerciantilor de servicii online si de produse hi-tech care raporteaza scaderea vanzarilor sa creasca vertiginos. Marile companii, precum Google, Microsoft, AOL si Electronic Arts, incearca sa-si mentina pozitiile pe piata si increderea investitorilor prin achizitionarea unor afaceri mai mici, dar care sunt foarte populare. Yahoo! ramane "fructul interzis" la care viseaza Microsoft, dar reprezentantii companiei trebuie sa ia o decizie, anul 2008 anuntandu-se ca fiind unul al pierderilor pe toate fronturile.

Retelele sociale fac regulile

Microsoft a cumparat 1,6% (240 milioane de dolari) din Facebook, MySpace a cumparat Photobucket.com, dupa aceasta News Corporation a achizitionat MySpace (pentru 580 milioane de dolari), iar saptamana trecuta AOL a platit 850 milioane de dolari pentru a cumpara Bebo.com – cea de-a treia retea de socializare online din Statele Unite, cu peste 30 de milioane de utilizatori. AOL a anuntat, intr-un comunicat de presa, ca serviciile Bebo vor fi integrate pana la jumatatea anului in sistemul de mesagerie instanta al companiei, acest pas fiind unul major in strategia de dezvoltare a serviciilor online.