Conform ultimului studiu al cabinetului comScore, realizat pentru New York Times, gigantii web-ului (Yahoo!, Google, Microsoft, AOL, MySpace) si filialele lor au devenit monstri ai analizei comportamentale pe Internet.

Acest lucru este posibil prin indiciile adunate referitoare la gusturile si preferintele unui utilizator, de cateva sute de ori pe luna, companiile motivand ca folosesc aceste informatii doar pentru a prezice ce continut si ce tip de publicitate ar interesa pe fiecare utilizator in parte. Aceasta politica are ca obiectiv major optimizarea numarului de click-uri si transformarea bannerelor publicitare care se afiseza on-line. Pentru a ajunge la rezultate satisfacatoare, sunt analizate minutios toate operatiunile: cautarile efectuate, filmele vizionate, reclamele consultate, paginile vizitate. Mai mult, analiza facuta indica faptul ca firmele Web detecteaza si site-urile utile pe care navigheaza utilizatorii, de exemplu pentru cumpararea unor bilete de avion, informatii despre hoteluri sau bauturi.

Astfel, cele mai mari cinci grupuri de Internet colecteaza 336 de miliarde de informatii lunar. De exemplu, un grup precum Yahoo! are posibilitatea sa colecteze in medie 811 informatii pe luna de la fiecare utilizator, o cifra care poate urca la 1.700, daca luam in considerare si colaboratorii sai, cum ar fi eBay.

Citeste si:

Studiul comScore nu tine cont de sutele de milioane de informatii lasate zilnic de catre utilizatori, cum ar fi schimbarile de profil sau comentariile.

Companiile Web considera ca aceasta metoda de urmarire a site-urilor vizitate de consumatori este de fapt o favoare, fiindca ii ajuta pe utilizatori sa vada mai repede lucrurile care-i intereseaza prin intermediul anunturilor publicitare.