Pentru Microsoft, al carui portal MSN incearca sa castige popularitate in Asia, acordul in valoare de 41 miliarde dolari ar crea oportunitatea pentru cooperarea cu una din firmele de top in comertul electronic din China, Alibaba.com Ltd, si cu principalul motor de cautare din Japonia, Yahoo Japan.

Yahoo si Microsoft sunt in asteptare, dupa ce conducerea Yahoo a respins oferta nesolicitata de preluare a celor de la Microsoft, de 31 dolari pe actiune, precizand ca subevalueaza compania.

Daca va fi semnat un acord, Microsoft va castiga un tempo in fata companiei Google prin cooperarea cu firma Alibaba.com si cu baza de date online a clientilor Yahoo Japan.

Yahoo detine o participatie de 39% din compania mama a Alibaba.com. si o treime din Yahoo Japan.

Citeste si:

"Daca as fi in locul celor de la Google, as cauta sa fac mai multe achizitii pe piata din Asia pentru a-mi asigura cota de piata acolo", a declarat analistul firmei Ichiyoshi Research Institute din Tokyo, Hiroshi Naya.

In Japonia, cota de piata a Google este depasita de trei sau doua ori de cea a Yahoo Japan, potrivit firmei Nielsen Online.

Potrivit analistilor, o fuziune a Microsoft-Yahoo care sa tina departe Google de pozitia numarul unu, depinde de capacitatea Microsoft de invata de la Yahoo si de a se adapta pietelor locale, infruntand barierele culturale si lingvistice pentru a extinde compania fuzionata in Asia.

"Principala ingrijorare este daca Microsoft va respecta sau nu cultura unica a Yahoo Japan", a declarat un oficial al operatorului japonez de telefonie mobila, Softbank Corp.