In ciuda angajamentelor luate de gigantii high-tech cu privire la protejarea mediului, organizatia ecologista Greenpeace a ajuns la concluzia ca aceasta industrie mai are „un drum foarte lung de parcurs", denuntand folosirea temelor ecologice in scopuri de marketing. Greenpeace a dat publicitatii miercuri un studiu comparativ privind aparatele electronice cele mai „ecologice" prezentate la salonul tehnologic CEBIT de la Hanovra, plasat sub semnul „IT-ului verde".

Din cele 37 de produse evaluate, intre care computere de birou sau portabile, telefoane mobile si agende electronice, doar trei marci au obtinut un punctaj superior mediei, relateaza AFP. E vorba despre laptopul Sony Vaio TZ11 si despre doua telefoane mobile de la Sony Ericsson - T650i si PDA P1i.

Printre criterii de notare s-au numarat utilizarea substantelor chimice periculoase, eficacitatea energetica si capacitatea de reciclare a aparatelor „Suntem inca departe de a vedea un produs cu-adevarat verde in rafturi", a declarat Yannick Vicaire, responsabil al campaniei Greenpeace impotriva produselor toxice.

Anumite companii, precum Acer sau Apple, nu sunt nici macar interesate deocamdata de acest lucru, a subliniat Vicaire. Acelasi refuz il afiseaza fabricantii consolelor de jocuri Nintendo si Microsoft, care au ajuns pe locurile codase ale clasamentului „pentru un high-tech responsabil" lansat in anul 2006 de Greenpeace.