Situatia nu a evoluat foarte mult de la lansarea ofertei Microsoft, pe 1 februarie, propunere refuzata de consiliul Yahoo pe motiv ca subevalueaza compania. Microsoft a replicat ca oferta este corecta si a cerut conducerii Yahoo sa isi revizuiasca pozitia.

O fuziune intre principalele companii concurente in domeniul internetului ar putea diminua puterea Google in cautarea si publicitatea online, insa o lupta pentru preluare, urmata de o integrare complicata, ar putea oferi companiei Google suficient timp pentru a isi asigura un avantaj.

"Google beneficiaza de starea de tensiune in care se afla Yahoo. Cu cat persista nesiguranta, cu atat creste avantajul Google in piata publicitatii online ", a declarat un analist din cadrul RBC Capital, Jordan Rohan.

Impasul dintre Microsoft si Yahoo dureaza de aproape o luna si, in timp ce analistii considera ca cele doua companii vor ajunge eventual la un acord, problemele nu arata semne de rezolvare rapida.

Microsoft nu a exclus o incercare alternativa de preluare a companiei si Yahoo continua sa caute alte optiuni. Lupta pentru preluarea alternativa s-ar putea extinde pana in iulie, cand Yahoo organizeaza intrunirea anuala din 2008, urmata de un proces de reglementare in Statele Unite si Europa.

Citeste si:

In cazul in care vor ajunge la un acord, Microsoft si Yahoo vor trebui sa fuzioneze doua sisteme diferite de advertising si sa consolideze sisteme de computere complet separate. In prezent, Microsoft incearca sa asimileze achizitia in valoare de 6 miliarde dolari, a companiei de servicii publicitare Quantive, facuta la mijlocul lui 2007.

Microsoft estimeaza ca tranzactia cu Yahoo se va incheia in cea de-a doua jumatate a anului 2008, insa un analist din cadrul Susquehanna Financial Group, Marianne Wolk, a declarat ca afacerea nu se va finaliza pana la inceputul lui 2009, ceea ce inseamna ca Google nu va avea un rival puternic in cautarea pe internet pana in 2010.

Google a demonstrat ce poate face cand i se ofera ocazia de avea un avantaj. In ultimii ani, in Statele Unite, cota de piata a Google a crescut cu 11 puncte procentuale, in timp ce atat Yahoo cat si Microsoft au afisat declinuri constante, potrivit firmei de cercetare comScore. Calculand si cotele din strainatate, avantajul Google este descurajator pentru concurenta, reprezentand trei sferturi din piata mondiala.

Profitabilul motor de cautare ii permite companiei sa directioneze mai multi bani catre cercetare si dezvoltare in sectoare cu crestere rapida, precum publicitatea video online si cautarea pe telefoanele mobile.

Achizitia companiei Double Click, pentru 3,1 miliarde dolari, ce urmeaza sa fie incheiata in cursul acestui an, ar trebui de asemenea sa ii consolideze pozitia in piata publicitatii online, pe care a intrat de curand in competitie cu Yahoo.