Ce se prefigura anul trecut la competitiile romanesti de publicitate se accentueaza si in 2008. Inainte de Effie si in lipsa de anul acesta a Ad’Or-ului, BestAds da startul competitiilor locale intre publicitari. Din rezultatele preliminare de pina acum, greii autohtoni si preferatii premiilor din Romania si din afara, Leo Burnett si McCann Erickson, s-au incolonat in spatele agentiilor mai mici care stau confortabil in pole position.

A patra editie BestAds, festivalul online de publicitate organizat de IQads, si-a deschis urnele de vot din 11 februarie. Cei care vor sa dea note creativilor romani pot intra pe www.BestAds.ro, pina pe 10 martie, pentru a vota cele mai bune productii publicitare de anul trecut la categoriile spot tv, print, spot radio, campanie si coloana sonora. La fiecare sectiune exista zece lucrari nominalizate, cu exceptia celei de radio, unde sint doar sase finaliste. Pe lista scurta BestAds au ajuns 18 agentii ale caror lucrari sint in etapa votului. Distributia voturilor poate fi urmarita in timp real pe site-ul concursului, in timp ce forumul IQads asteapta comentarii si pronosticuri.

Pina acum, reclama MMS-urilor Cosmote, realizata de Cohn&Jansen/Ashley&Holmes, este in topul spoturilor tv, cu 25% dintre voturile romanilor internauti. Pe locul 2, spotul Zaraza de la Next Advertising si Cap, brandul cistigator al categoriei anul trecut. Se mai bat pentru podium, la egalitate de puncte, Clicknetul construit de Grey Worldwide Romania si Intilnirea Dorna de la McCann Erickson.

Zaraza urca totusi pentru moment pe prima treapta a podiumului la campanii, dupa ce anul trecut a cistigat categoria. Perdanti in lupta cu respectul impus de vinarsul celor de la Murfatlar sint cei doi „mari grei“ autohtoni: Sprite-ul, de la McCann, si Ziua Barbatului, de la Leo Burnett.