23% dintre internautii autohtoni au decis ca Dacia este brandul cu cea mai sustinuta aparitie pe web. Concluzia apartine studiului „Leading Brands by Romanian Internet Users“, facut public ieri in cadrul Digital Marketing Forum, organizat de Evensys.

Topul este completat de Banca Comerciala Romana (8%), retailerii DOMO (4%) si Altex (3%), in timp ce Neogen este singurul brand exclusiv online care si-a facut loc in rindul primelor cinci companii ce fac treaba buna in varianta .ro. Bergenbier, Petrom, Romtelecom, Ursus si Arctic au primit restul voturilor celor peste 2.000 de useri cu virste cuprinse intre 18 si 45 de ani care au raspuns chestionarului realizat de Gemius si Evensys. Intr-un alt clasament, al celor mai de incredere branduri romanesti in rindul internautilor, ordinea este putin modificata: 1. Dacia, 2. Arctic, 3. BCR. La popularitate, in schimb, da bine si Ursus, care i-a suflat locul 3 Bancii Comerciale Romane.

Cind vine vorba de branduri internationale, romanii sint convinsi ca prezenta cea mai sustinuta pe web o au companiile dedicate acestui domeniu. Cum era de asteptat, Google a adunat 16% dintre voturile respondentilor, urmat de Yahoo! (14%) si Coca-Cola (12%). Microsoft, Nokia, Vodafone si Orange sint, la rindul lor, percepute ca avind o viata virtuala tumultuoasa.

Citeste si:

Companiile romanesti dedicate exclusiv spatiului web se bucura, la rindul lor, de recunoastere din partea internautilor autohtoni. In topul celor mai vizibile branduri romanesti se regasesc magazinul virtual eMag.ro, portalul Neogen, site-urile de joburi eJobs.ro si BestJobs.ro, precum si Trilulilu.ro, Hi5 sau HotNews.ro.

„Un site dedicat, produse si servicii puse la vedere online si publicitate facuta pe alte site-uri sint principalele criterii dupa care utilizatorii valorizeaza prezenta online a unui brand“, enumera citeva dintre regulile de aur Catalin Emilian, operations manager, Gemius Research Romania. Discutiile de pe forumuri in legatura cu brandul, aparitia acestuia ca link sponsorizat in momentul unei cautari pe Internet si newsletteruri trimise cu regularitate intregesc, in opinia internautilor din Romania, imaginea unui brand bine reprezentat online.