"Da, ne vom majora rapid cota de piata", a afirmat Nam, intrebat daca performantele slabe ale Motorola reprezinta o oportunitate de crestere pentru LG. El nu a precizat care este cota de piata vizata.
Compania, care anul trecut avea 7,2% din piata, a anuntat in luna ianuarie ca are ca obiectiv pentru acest an vanzarea a 100 de milioane de telefoane mobile si o cota de piata de 8,3%.

Obiectivele companiei sunt sustinute de estimarile privind evolutia terminalelor performante, precum Viewty, si extinderea pe pietele emergente.

Motorola, care ocupa cea de-a treia pozitie la vanzarile de terminale mobile, a pierdut din cota de piata in favoarea Nokia si Samsung Electronics, pentru ca nu a reusit sa produca un telefon mai performant, care sa inlocuiasca cel mai bine vandut model al sau, Razr, lansat in 2004.

Compania a anuntat, in luna ianuarie a acestui an, un plan prin care ar putea sa separe divizia de telefoane mobile, ce inregistreaza pierderi, de restul companiei.

Actiunile LG Electronics, care produce si obiecte electrocasnice si televizoare, erau cotate, la ora 10:09 GMT, in scadere cu 0,3%, in contextul unui declin al pietei de 1,6%. Divizia de telefoane contribuie cu peste 40% la vanzarile companiei sud-coreene.

Citeste si:

Nokia a fost principalul producator de telefoane mobile in 2007, compania finlandeza fiind urmata de Samsung, Motorola, Sony Ericsson si LG Electronics.

In al patrulea trimestru din 2007, vanzarile LG Electronics au crescut cu 12% ajungand la 11,85 miliarde dolari, iar profitul net a ajuns la 674 milioane dolari. Profitul operational a atins 414 milioane dolari.

Vanzarile anuale din 2007 au crescut cu 11,2%, ajungand la 43,97 miliarde dolari, iar profitul net si cel operational au atins 1,32 miliarde dolari, respectiv 1,315 miliarde dolari. Vanzarile filialelor subsidiare au crescut cu 15,2%, ajungand la 57,46 miliarde dolari. Profitul operational a atins 3,04 miliarde dolari, ceea ce a dus marginea de profit la un nivel de 5,3%.

Divizia Mobile Communication a inregistrat vanzari de 3,312 miliarde dolari, cu 10,3% mai mult fata de al patrulea trimestru din 2006. Pentru business-ul de telefoane, vanzarile au atins 3,167 miliarde dolari, cu 12,2% mai mult fata de anul precedent. Vanzarile pe unitati au inregistrat un total de 23,7 milioane.

Cresterea s-a inregistrat pe pietele dezvoltate, datorita vanzarilor telefoanelor Voyager si Venus in Statele Unite si vanzarilor Viewty in Europa. Marginea de profit operational a crescut cu 8,8% pentru divizia de telefoane, datorita modelelor premium si preturilor competitive.