La rand stau filmele, emisiunile de televiziune, si multe alte produse, a caror valoare economica din viata reala dispare automat atunci cand ele ajung online.

Filmele pot fi descarcate de pe net – la o calitate a imaginii si a sunetului foarte buna – chiar inainte ca ele sa ruleze pentru prima data intr-o sala de cinema. Casutele de e-mail nu mai au de cativa ani buni capacitati de stocare de 2MB, ci ofera un spatiu de 2, 4 sau 10 GB, iar unele nu au limita. Comunicarea la distanta, prin voce, este gratuita cand folosesti un program de mesagerie instanta, iar un minut dintr-un apel telefonic a ajuns sa coste chiar si mai putin de un cent.

Cam acesta este internetul de astazi, asa cum nimeni nu-l vedea in urma cu 15 ani: o mare comunitate de oameni, care considera ca pe net lucrurile nu trebuie sa coste nimic. "Intr-o societate capitalista sau nu, oamenii vor pur si simplu sa-si reduca cheltuielile, fiind lucruri pentru care nu mai sunt dispusi sa plateasca nici macar un cent. Iar internetul le-a rezolvat aceasta problema. De aici si pana la dezvoltarea sintagmei «A, daca e pe Internet, e gratis» a mai fost un singur pas", considera Stan Schatt, analist la ABI Research, citat de o publicatie americana. Marii jucatori ai pietei nu se pot opune mentalitatii generale, din simplul motiv ca acest lucru le-ar aduce scaderea numarului de utilizatori si incasari mai putine din diversele tipuri de publicitate online.

Pentru a beneficia de toate resursele pe care le ofera internetul astazi, aveti nevoie de un abonament pentru a naviga cu o viteza acceptabila, care costa intre 20 si 60 lei lunar, si un calculator "mediu", care poate costa chiar si 1.200 lei (cu monitor inclus). O data ce aveti aceste doua resurse, puteti patrunde intr-o lume in care aproape totul este gratuit, iar produsele care inca se mai vand sunt tot timpul la "reduceri".