Cu alte cuvinte, vom deveni fericitii proprietari - pe viata - a acestui numar pe care il indragim, l-am memorat, si-l stie si bunica.

Nu va mai fi nevoie sa ne gandim cu groaza ca trebuie sa gasim o metoda prin care sa-i anuntam pe toti cunoscutii nostri ca ne-am certat cu furnizorul de servicii de telefonie cutare si, din aceasta cauza,
trebuie sa se apuce si sa retina alte zece cifre, daca vrea neaparat sa stea de vorba cu noi. Aceasta pentru ca Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei (ANRCTI) a socotit ca este timpul ca si consumatorii din Romania sa intre in randul lumii din acest punct de vedere.

Sigur, pentru clientul simplu, in ceea ce priveste numarul mobil, acest lucru putea fi rezolvat destul de repede cu un SMS catre toata lista de contacte, in timp ce in cazul celui fix frunzarirea agendei si anuntarea fiecarui cunoscut in parte era o treaba mai minutioasa. Insa, pentru abonatii de business - companii care nu numai ca detin si cateva mii de numere, dar au si investit in reclama pentru a le face cunoscute, schimbarea operatorului se transforma intr-un cosmar. Asa ca, de cele mai multe ori nemultumitii renuntau la idee si se multumeau cu ce li se oferea.

Citeste si:

"Acum insa posibilitatea abonatilor de a-si pastra numarul de telefon atunci cand schimba compania de telefonie le va asigura o mai mare libertate de alegere, ei nemaifiind constransi de obligatia de a-si informa rudele, prietenii sau partenerii de afaceri despre schimbarea numarului", a aratat si Dan Georgescu, presedintele ANRCTI.

Faptul ca un abonat va avea acelasi numar de telefon, dar va fi in alta retea va starni insa cu siguranta confuzie in randul clentilor. Problema va fi usturatoare la factura mai ales in cazul celor care suna mai mult in reteaua proprie datorita tarifelor reduse comparativ cu apelurile spre alte retele. Din acest motiv, companiile de telefonie au obligatia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reteaua in care se afla un anumit numar si la tarifele percepute pentru apelurile catre numarul respectiv. Aceste informatii vor fi puse la dispozitia utilizatorilor gratuit, prin intermediul serviciului de relatii cu clientii, in scris si prin publicarea pe pagina de internet a companiilor de telefonie, precum si prin alte mijloace de informare (ex. serviciul de informatii furnizat prin SMS). Serviciul de relatii cu clientii privind portabilitatea va trebui sa fie disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana.