Microsoft a aratat ca a oferit pentru Yahoo 31 dolari/actiuni, cu 62% mai mult peste cotatia actiunilor companiei la inchiderea sedintei de tranzactionare de joi de pe piata Nasdaq.

Reprezentantii gigantului IT sunt de parere ca Microsoft este un partener de afaceri foarte atractiv pentru actionarii Yahoo. Microsoft a inregistrat o crestere a veniturilor de 15% is o rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de 35% in ultimii 3 ani.

“Pastram un mare respect pentru Yahoo, iar impreuna putem sa oferim consumatorilor, editorilor si publicitarilor nostri un set innoit de solutii, in timp ce ne vom imbunatati pozitia pe piata serviciilor online”, a declarat Steve Ballmer.
Vietile noastre, afacerile noastre si chiar societatea noastra a fost, treptat, transformata de web, iar Yahoo a jucat rolul de pionier in construirea se servicii si infrastructura online”, a precizat Ray Ozzie, seful departamentului de proiectare software in cadrul Microsoft.

Publicitatea pe Internet cunoaste o dezvoltare rapida, de la 40 de miliarde de dolari in 2007, la cele aproape 80 de miliarde de dolari preconizate pentru 2010. In prezent, piata de profil este tot mai mult dominata de un singur jucator. Impreuna, Microsoft si Yahoo pot oferi o oferta competitiva pentru o mai buna satisfacere a nevoilor clientilor si partenerilor.

Citeste si:

Profitul net al Microsoft in al doilea trimestru al anului fiscal a crescut la 4,7 miliarde dolari, sau 50 de centi pe actiune, de la 2,6 miliarde de dolari, sau 26 centi pe actiune, in aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile au crescut cu 30% la 16,37 miliarde dolari. Analistii chestionati de Reuters au estimat un profit net de 46 de centi pe actiune, si un venit de 15,94 miliarde dolari. Microsoft a raportat majorarea vanzarilor in al doilea trimestru al anului fiscal la noul sistem de operare Windows Vista si la aplicatiile Office, datorita vanzarilor robuste la calculatoare.

Yahoo Inc a raportat o scadere de peste 23% a profitului din trimestrul al patrulea al anului 2007, estimand un venit pentru anul 2008 sub asteaptarile analistilor de pe Wall Street, compania incercand sa scoata din impas financiar divizia de publicitate online.