Chiar daca in ultimele trei luni ale anului trecut, incluzand sezonul sarbatorilor de iarna, au fost vandute peste 300 de milioane de telefoane mobile, un record trimestrial, avansul vanzarilor pe piata mondiala a telefoanelor mobile ar putea incetini, incepand cu acest an, considera compania de cercetare a pietei IDC. "In ultimii trei ani, avansul din sectorul telefoanelor mobile a oscilat intre 18 si 30% in trimestrul patru, in timp ce in ultimele trei luni din 2007 rata de crestere a coborat la 11,6%. De aceea, o previziune ca piata isi va mentine ritmul de dezvoltare din ultimii trei ani este nerealista. Anticipam ca avansul va fi reprezentat printr-o singura cifra in 2008 si foarte probabil si in anii care vor urma", a declarat analistul-sef al IDC, Ryan Reith.

si, ceea ce este mai trist pentru producatori, oricat am fi avansat din punct de vedere tehnologic si oricat de multe inovatii s-au pus la bataie pentru a face din aceste dispozitive centrul de comunicare si multimedia la purtator, majoritatea oamenilor continua sa se multumeasca cu telefoane care isi indeplinesc doar rolul de baza: acela de a comunica. Samsung a facut deja public rezultatul unui studiu de marketing propriu: telefoanele ieftine se vor vinde in continuare mai bine decat cele scumpe. Ba chiar aceasta preferinta se va manifesta intr-un ritm mai sustinut. Cu alte cuvinte, telefoanele mai ieftine de 100 de dolari vor constitui 40% din totalul vanzarilor Samsung pe 2008, cu 3% mai mult decat anul trecut. Insa reprezentantii companiei coreene au declarat ca vor incerca sa limiteze productia de telefoane ieftine pentru a proteja segmentul dispozitivelor scumpe.

Acest lucru a fost confirmat si de Nokia, care a inceput anul nu cu vedete de tip MacBook (notebookul superusor si stilizat al celor de la Apple) sau cu dispozitive cu ecrane curbate, ci cu anuntarea lansarii pe piata a doua modele de telefoane care ar putea fi cele mai ieftine produse de companie pana acum.