Vanzarile de CD-uri cu muzica au scazut drastic in 2007, cu aproximativ 20 la suta fata de anul precendent.
Artistii parasesc treptat casele de productie, preferand sa-si lanseze albumele pe Internet.

Dupa doua luni in care a incercat sa-si convinga casa de productie, EMI, sa lanseze ultimul album exclusiv pe site-ul lor web, trupa Radiohead a primit acordul de a-si pune in aplicare planul. Astfel, in octombrie anul trecut, albumul a fost lansat pe site-ul trupei, oricine putand sa-l descarce pe calculatorul personal in schimbul unei sume la alegerea sa. Conform unor statistici Nielsen SoundScan, dupa doua luni, albumul "Rainbows" inregistrase incasari de 10 milioane de dolari, majoritatea celor care au cumparat albumul fiind utilizatori din Statele Unite, Marea Britanie, Italia, Franta si Germania. Oficialii din cadrul EMI au declarat ca au existat si utilizatori care au platit zero euro pentru descarcarea albumului, dar nu s-au aratat dezamagiti de acest lucru, pentru ca s-au asteptat la aceasta. "Asta a fost ideea. Fiecare sa plateasca cat poate", se arata intr-un comunicat de presa al EMI. Oricum, a existat o taxa fixa, de 60 eurocenti, pentru efectuarea tranzactiei, chiar daca suma de plata era "zero". Oricum, cele 10 milioane incasate in numai doua luni, pentru un album distribuit exclusiv pe Internet, reprezinta o suma-record si, in acelasi timp, este un semnal pentru industria muzicala.

Scad vanzarile de CD-uri

Un alt studiu al aceleiasi organizatii a relevat faptul ca in anul 2007 vanzarile CD-urilor cu muzica a scazut, la nivel global, cu aproximativ 20 la suta fata de anul precedent. Pe plan local, cea mai mare scadere in comertul cu CD-uri a inregistrat-o Canada, care a atins 21 la suta, urmata de Australia si Italia, cu 14, respectiv 12 la suta. Aceste scaderi-record aduc cu sine si alte probleme in industria muzicala. In primul rand marile magazine de specialitate isi reduc din ce in ce mai mult spatiul de expunere a CD-urilor, iar in al doilea rand casele producatoare le ofera artistilor mai putina consultanta pentru promovare. O alta problema este faptul ca aceste case de discuri traiesc exclusiv din banii incasati din vanzarea muzicii.