Televiziunea digitala prin satelit (DTH) castiga teren in fata serviciilor prin cablu. Pe segmentul digital, DTH-ul domina autoritar, cu 97,1%, restul revenind tehnologiei IP si retelelor de cablu in format digital. Ultimele date prezentate de Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei, valabile pentru jumatatea lui 2007, indicau o impartire a pietei intre cablu si DTH in proportii de 78,9%, respectiv 21,1%. Daca in domeniul serviciilor de televiziune prin cablu numarul clientilor are o tendinta descrescatoare, in cazul DTH acesta a crescut cu aproape 60% in primele sase luni ale anului trecut.

Cifre de final de an. 2007 a fost un an bun pentru operatorii celor cinci platforme DTH din Romania, majoritatea raportand cresteri mai mari de 100% ale numarului de clienti ai propriilor servicii. Dolce, serviciul de televiziune digitala de la Romtelecom, a ajuns la sfarsitul anului 2007 la 400.000 de clienti, atingand o cota de piata de 20% la un an de la lansare. Restul de trei platforme DTH a incheiat fiecare anul la pragul de 100.000 de clienti: Focus Sat, de la UPC, Boom TV, respectiv Max TV. In cazul Boom TV, numarul de clienti a crescut cu 300%, Focus Sat si-a dublat numarul de clienti, in timp ce pentru Max TV cresterea a fost de 40%. Liderul pietei serviciilor de televiziune prin satelit este Digi TV, oferit de RCS&RDS. Compania indica pana in prezent 600.000 de clienti ai acestui serviciu. Putem trage astfel concluzia ca numarul clientilor tehnologiei DTH a crescut in ultimele sase luni ale anului trecut cu 30%, de la un milion la 1,3 milioane.

Preturi mici. In industria de profil este cunoscut faptul ca romanii beneficiaza de preturi mult mai mici decat restul europenilor pentru serviciile de televiziune. “Provocarea cea mai importanta pentru oricare dintre platformele din Romania in urmatoarea perioada este competitia bazata pe un pret cat mai scazut la pachetele de programe”, declara Cristinel Popa, director DTH UPC Romania. “In 2008, venitul mediu pe client se va plasa in jur de 10 euro si credem ca aceasta valoare va creste. Vrem oameni care doresc mai mult si sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru acesta”, sustine Ionut Bodea, director de Marketing Boom.