Pana in toamna acestui an, toate companiile de telefonie din Romania vor trebui sa fie pregatite pentru a permite portabilitatea numerelor de telefon, adica sa le ofere abonatilor posibilitatea de a-si pastra numarul de telefon, mobil sau fix daca isi schimba furnizorul de servicii de telefonie.

Cu alte cuvinte, daca nu iti mai convin serviciile oferite de operatorul de telefonie la care esti abonat, iti iei numarul de telefon si pleci in „parohia” altuia. Avantajul clientilor va fi acela ca vor putea sa aleaga operatorul cu cea mai convenabila oferta comerciala sau pe cel preferat, pastrandu-si in acelasi timp vechiul numar de telefon.

Portarea numarului (n.r. - mutarea la alt operator de telefonie) se va face la cererea abonatului, in momentul in care acesta renunta la un furnizor de servicii de telefonie destinate publicului - numit furnizor „donor”, si doreste sa semneze un contract cu un altul - furnizorul „acceptor”.

Numarul abonatului poate fi transferat in reteaua furnizorului acceptor prin intermediul unei baze de date centralizate la care au acces ambii operatori. Tarifele percepute abonatilor care solicita mutarea numerelor vor fi stabilite de noii lor operatori (acceptori). In alte state membre ale Uniunii Europene, aceasta procedura dureaza numai cateva zile.