Conform Cotidianul, unu din trei romani (34%) isi alege plasma sau televizorul LCD in functie de marca si de caracteristicile tehnice, se arata intr-un studiu realizat de firma de cercetare SNA Focus pentru LG. In schimb, pretul este printre cele mai putin importante caracteristici. Astfel, doar unu din opt (12%) dintre cei chestionati a declarat ca pentru el conteaza costul produsului. Pretul este pe locul patru in topul criteriilor dupa care romanii se orienteaza asupra unui produs, pentru ei contind mai mult brandul, datele tehnice si publicitatea. De asemenea, designul, influenta culturala sau culoarea produsului influenteaza decizia a 10% dintre respondenti, experienta personala si recomandarile conteaza pentru 3% dintre cei chestionati, in vreme ce 4% au declarat ca iau decizii in functie de ofertele speciale ale retailerilor sau ale producatorilor.

Fata de anul 2006, potrivit Jurnalul National, caracteristicile tehnice au devenit mult mai importante in procesul de cumparare. Un alt factor de decizie (in special pentru populatia cu varsta cuprinsa intre 35 si 54 de ani) sunt designul produsului cumparat si tendintele in design interior. Consumatorii isi aleg televizorul pentru a completa stilul caminului, asociind designul cu notiunea de stil si valoare.