Companiile din spatele jocurilor World of Warcraft (Vivendi games) si Spider-Man (Activision) au incheiat un deal de 18,9 miliarde de dolari care va transforma radical piata mondiala a jocurilor pe calculator. Planurile lor sint acelea de a deveni, impreuna, cel mai mare producator de jocuri online, in retea, si de console de jocuri. Noul grup, care se va numi Activision Blizzard, a obtinut, estimativ, un profit de 3,8 miliarde de dolari in anul 2007, conform Press Asociation. Activision, care produce jocuri pentru console precum PlayStation 3 de la Sony sau Xbox 360 de la Microsoft, este cunoscuta mai ales pentru jocul Guitar Hero, in care jucatorii cupleaza o chitara din plastic la consola si pot interpreta piese din muzica pop, traindu-si momentul de glorie la care toti viseaza intr-o lume virtuala.

Peste 9,3 oameni joaca World of Warcraft

World of Warcraft este deja cel mai mare joc online din lume, cu peste 9,3 milioane de membri, ceea care-l califica drept lider de piata in industria jocurilor online la ora actuala. Fiecare membru plateste lunar 15 dolari, pentru accesul intr-o lume fantastica, populata de dragoni, vrajitori si alte creaturi de basm, o lume unde se confrunta cu pericole fantastice, unde se lasa provocati si lupta pentru a acumula punctele necesare accesarii urmatorului nivel, mai complex si mai frumos, intr-o lupta si cautare de indicii si puncte care, pentru ei, constituie lumea reala servita intr-un mod diferit, prezentata prin alte imagini. Multi dintre ei sint atit de prinsi de joc incit uita, la propriu, elementele fundamentale ale realitatii, precum foamea si somnul, acest fenomen facind obiectul de studiu al multor cercetatori in antropologie si psihanaliza.