E-Mailul e pentru batrini, a decretat deja noua generatie digitala, dupa cum scrie Michael Fitzpatrick in „The Guardian“. „Arta corespondentei va ingenunchea inspre uitare: chiar si e-mailul este considerat deja prea formal“, remarca vizibil intristat jurnalistul britanic. Intimitatea amenintata si nevoia de satisfactie imediata fac din mesajele virtuale clasice „un capriciu al generatiilor trecute“.

Un e-mail obisnuit este citit in 24 de ore de la trimiterea lui si primeste raspuns in 48 de ore. Un SMS, in schimb, e citit intr-un minut si primeste raspuns in alte cinci. Alaturi de Messenger, bloguri si retele de socializare, el va pune capat erei mailului. In Coreea de Sud, „bolul de cristal pentru tehnologia noastra de miine“, dupa cum o lauda cei de la „The Guardian“, s-a realizat de curind un studiu pentru a intelege acest fenomen.

Doi adolescenti din trei au renuntat de tot sa mai foloseasca posta virtuala, potrivit sondajului, realizat in Seul, pe 2.000 de elevi de generala, liceu si studenti. „E pentru aia batrini“, au cazut de acord tinerii chestionati, care sint cu mult inaintea celor din Japonia, la nivel digital. 50% dintre sud-coreeni au cont pe o versiune autohtona de FaceBook, numita Cyworld, lansata cu citiva ani inaintea celorlalte site-uri de socializare. Cei mai multi dintre ei folosesc e-mailul doar cind se adreseaza persoanelor mai in virsta, in interes profesional si in alte contexte formale. Au uitat de e-mail chiar si cei in jur de 30 de ani. Youngmi Kim, doctor la Universitatea Edinburgh, marturiseste ca nu il foloseste aproape niciodata in comunicarea cu ceilalti coreeni. „Imi e suficient minihomepage-ul de pe Cyworld pentru a discuta cu prietenii apropiati din tara mea“, explica aceasta. SMS-urile si Messengerul contribuie la sfirsitul erei mailuistice, este concluzia studiului de la Seul. Unul dintre tinerii chestionati a descris chiar SMS-ul ca pe un joc de ping-pong, iar e-mailul ca pe o tema pentru acasa.

„Este un trend global, dar mai bine pronuntat in Coreea de Sud. Vedem primele lui semne si in America - mama e-mailurilor. A plecat de la abandonul tinerilor si acum se raspindeste la toate grupurile de virsta“, crede Tomi Ahonen, consultant in comunicare si coautorul lucrarii „Coreea digitala“.