Altfel spus, liderul motoarelor de cautare si-a pus in gand sa ofere posibilitatea de localizare in teren la toata lumea, indiferent de ce telefon utilizeaza - cu GPS sau fara. Singura conditie, deocamdata, este utilizarea aplicatiei Google Maps, un software care contine harti destul de complexe si complete ale intregii planete. Spunem deocamdata, pentru ca toata lumea se asteapta ca, dupa o perioada, in softul produs de Google sa fie introduse reclame localizate, pentru asigurarea profitabilitatii unui asemenea gest.

Vestea a fost data tuturor cam in acelasi timp in care ministrii de Transport ai UE au ajuns la un acord privind finantarea proiectului european de navigatie prin satelit Galileo, care va costa 3,4 miliarde de euro si va fi operational abia in 2013.


In mod practic, serviciul Google Maps with My Location, disponibil acum in versiune beta, localizeaza utilizatorii care nu au activat un GPS pe celular, pe baza distantei fata de turnurile care emit semnal catre telefonul mobil.

Acest lucru inseamna ca sunt avantaje, dar si dezavantaje destul de importante.

Un avantaj mare ar fi faptul ca va functiona si in interiorul cladirilor, lucru imposibil pentru un GPS clasic. Insa rezultatul obtinut nu beneficiaza de tot atata acuratete precum acesta din urma. Google are, insa, cu siguranta resursele necesare pentru a remedia acest inconvenient. "Noul nostru serviciu ii ajuta pe utilizatori sa imbunatateasca viteza de cautare prin afisarea cartierului in care se afla", a spus Steve Lee, product manager la Google pentru departamentul de servicii.