Adobe si Yahoo isi unesc fortele pentru a oferi publicitate in PDF-uri Noul serviciu, denumit Ads for Adobe PDF Powered by Yahoo, ofera alternative la un abonament conventional, astfel incat, daca va fi adoptat la scara mare, ar putea deschide drumul unui model gratuit de publicitate, sustin analistii.

Yahoo incearca in acest fel sa extinda mediile in care poate prezenta continut publicitar dincolo de site-urile pe care le detine, strategie in numele careia a semnat anul trecut parteneriate cu site-ul de licitatii online Bay, cu grupul TV Comcast si cu un consortiu american format din mai multe grupuri care detin ziare.


Acest serviciu permite editorilor sa obtina venituri incluzand legaturi catre anunturi text in continutul unei pagini PDF.

“Oamenii vor continuturi gratuite”, spune Matt Swain, analist pentru firma de cercetare Info Trends. “Intrebarea este cum ajung la consumatori fara sa le impun o taxa de abonare”, a completat acesta.

Reprezentantii companiei au declarat ca serviciul va avea initial un stagiu de testare limitat, dar ca spera ca versiunea beta sa fie disponibila catre un numar mai mare de utilizatori.