Frenezia consumatorilor romani pentru alegerea unor furnizori cat mai diferiti pentru serviciile de comunicatii, trafic de date si televiziune incepe sa se stinga. Operatorii, de toate tipurile, au sesizat acest lucru si, dupa ce s-au straduit sa ofere cat mai rapid platformele triple-play, se vad acum nevoiti sa vorbeasca despre serviciile quad-play.

Dintr-o data, romanilor parca nu le mai place sa primeasca o multime de facturi pe care sa trebuiasca sa le plateasca in locuri total opuse si nici nu mai par foarte incantati sa aiba relatii comerciale cu o droaie de operatori. Asa ca incep sa fie mult mai grijulii in alegerea furnizorului de astfel de servicii, iar castig de cauza par sa aiba cei care au reusit sa adune cat mai multe sub o singura umbrela.

Astfel, la scurt timp de la introducerea telefoniei fixe in ofertele operatorilor mobili si dupa eforturile consistente ale cablistilor de a oferi servicii triple-play - telefonie fixa, Internet si programe TV - acestia se vad pusi in situatia sa reactioneze iarasi, si mult mai rapid decat pana acum, pentru a le satisface pretentiile acestor clienti si a-si putea pastra abonatii.

Primul care a deschis subiectul serviciilor quad-play - telefonie fixa si mobila, internet si programe TV sub aceeasi umbrela -, a fost noul director al Romtelecom, Yorgos Ioannidis, care a anuntat inca de la prima intalnire cu presa din Romania ca una dintre prioritatile sale va fi lansarea pe piata a serviciilor integrate fix-mobil, in colaborare cu firma-sora Cosmote. Sigur, in cazul acestui parteneriat, exista si un avantaj competitiv: Romtelecom vine cu o baza de clienti puternica, servicii triple play (telefonie fixa, televiziune digitala - Dolce, internet - ClickNet), iar Cosmote aduce servicii de telefonie mobila accesibila si servicii de date prin i-mode.