Disney, care planuieste sa renunte la serviciile de telefonie mobila oferite pe piata americana la inceputul anului viitor, mizeaza pe popularitatea marcii in Japonia pentru a se extinde pe cea mai mare piata de telefoane mobile dotate cu tehnologie 3G din lume.

Disney va vinde serviciile sale prin intermediul celui de-al treilea operator de telefonie mobila din Japonia, Softbank, urmand a vinde telefoanele mobile proprii la cele 2,464 magazine detinute de Softbank, au precizat cele doua grupuri intr-un comunicat.

Disney, ale carui telefoane permit parintilor sa monitorizeze traseul parcurs de copii, a fost afectat de costuri de 30 miliarde dolari cand a inchis un alt modul de telecomunicatii mobile, Mobile ESPN.
Cooperarea cu Disney ii va oferi grupului Softbank un flux constant de venituri obtinut din inchirierea unor frecvente nefolosite, insa intrarea grupului american pe piata nipona va duce la sporirea concurentei pe o piata a telefoniei mobile deja suprasaturata.

Costurile initiale de dezvoltare au indepartat multe companii internationale de piata nipona, dominata de NTT DoCoMo Inc, KDDI Corp si Softbank.