Telefonia mobila a devenit o industrie tot mai profitabila pentru cine are curajul si sustinerea financiara necesare pentru a intra intr-un astfel de joc. Daca pana acum cativa ani operatorii erau singurii care investeau masiv in dezvoltarea acestei ramuri a telecomunicatiilor, iata ca in ultimul timp companii care pana acum nu aveau tangenta cu industria telecom isi fac triumfal intrarea in arena.

Cei doi giganti media americani, Google si Apple, se dueleaza, mai nou, pe piata mobila de software si hardware. Succesul repurtat de iPhone nu putea sa nu aiba consecinte si asupra competitorilor, pentru ca s-a vandut extrem de bine, peste un milion de unitati intr-o perioada mai mica de trei luni.
Intre timp, rivalii nu stau cu mainile in san, mirandu-se de succesul Apple, un alt mare jucator din industria mobila, Palm, reusind sa cucereasca publicul cu cel mai ieftin smartphone din lume, modelul Centro.

Windows Mobile si Blackberry, rivali de temut pentru iPhone

Compania RIM, cu modelul BlackBerry, domina universul oamenilor de afaceri, in vreme ce Microsoft o duce si mai bine, pentru ca programele software sunt implementate pe 140 de modele de telefoane oferite de 160 de operatori.

Evident, si Google planuieste sa se implice in aceasta industrie prolifica, aparent cea a viitorului, de vreme ce toate functiile tuturor gadgeturilor sau ale altor terminale tind sa fie incluse intr-un singur telefon mobil. Google are pregatita o surpriza, celebrul GPhone, insa, alaturi de telefon, cei de la Google sunt activi si pe piata softurilor mobile pregatite pentru terminalele viitorului.

Citeste si:

La GPhone, toate aplicatiile clasice Google vor fi incluse pe noul terminal, unul high-end din cate se pare. Platforma dezvoltata de gigantul motoarelor de cautare va fi bazata, dupa cat se pare, pe rivalul Apple si Microsoft, Linux, iar interfata terminalului va fi dezvoltata de Skia, companie achizitionata de Google. In cele din urma, ambalajul acestor programe software va fi creat de compania HTC, producator ales pentru a dezvolta Google Phone.

In vreme ce Microsoft castiga sute de milioane de dolari anual din programe software pentru telefoane mobile, vandute producatorilor, dar si operatorilor, Google va miza pe o piata a publicitatii mobile, estimata la miliarde de dolari anual. Astfel, gigantul media, care a oferit pietei Gmail, Gtalk si popularul AdSense, va lansa un terminal gratuit sau foarte ieftin publicului infometat de tehnologii inovatoare.
Un operator extrem de util va fi China Mobile, pentru ca ofera Google Phone publicului asiatic, un mare fan al terminalelor mobile ieftine. Google va obtine profit de pe urma reclamelor, dar compania are si un as in maneca.

Sesizand faptul ca programele software gratuite, puse la dispozitia publicului si terminalul ieftin, nu vor atrage operatorii, Google va achizitiona propria banda din spectrul wireless, impunand, astfel, agresiv tehnologiile bazate pe eternele reclame.