Consumatorii europeni de divertisment digital vor beneficia, in urmatorii ani, de un nou format al continutului digital si de aplicatii interactive, dar numai 20% din totalul continutului vizualizat va fi „la cerere” (video on-demand / VOD), arata un studiu realizat recent de compania de consultanta in afaceri Bain & Company.

Studiul Consumatorul de continut video digital si transformarile pietei europene de continut video explica modul in care evolueaza piata, in contextul in care iPodul, telefoanele mobile si computerele sunt din ce in ce mai folosite pentru a downloada continut video.

Piata europeana de continut video, estimata in prezent la 123 miliarde de euro, creste constant, cu 4 - 6% pe an. Studiul arata ca, in Europa, noile platforme video digitale, precum si consumul de continut video la cerere (VOD) vor deveni, din servicii premium, servicii de larg consum. Evolutia tehnologiei, inovatia, competitia ii vor conferi consumatorului o putere fara precedent, iar acesta va avea posibilitatea sa aleaga ce, cand si cum sa urmareasca.

Citeste si:

Cu toate acestea, televiziunea traditionala detine inca puterea in Europa, iar studiul mentioneaza 6 explicatii, in cadrul unui scenariu pe care l-a numit „Scenariul Evolutiei”:

Privitul la televizor difera de navigarea pe Internet - e o experienta in care stai relaxat in fotoliu, pe spate, spre deosebire de pozitia aplecata in fata, la calculator. In plus, nu exista suficiente dovezi care sa evidentieze canibalizarea consumului TV de catre consumul de internet. Consumul mediu de televiziune este de 3,4 ore / zi si este in crestere, in majoritatea tarilor europene.