Prezent in Romania in cadrul conferintei Toolbox Online Communication, Catalfamo crede ca blogurile de azi sunt un instrument de coeziune sociala ce poate fi intrebuintat si intr-un mod gresit.
CEO-ul Pleon Italia: Blogurile vor fi inlocuite cu altceva

Wall-Street: Cum v-a influentat background-ul de 12 ani in tehnologie, cariera in comunicarea de strategie?

Gianni Catalfamo: Decizia de a te muta dintr-o parte in alta este de obicei rezultanta mai multor factori, unul dintre ei (si cel mai personal) fiind dorinta de a infrunta noi provocari. Anii in care faceam vanzari in domeniul tehnologic m-au ajutat sa inteleg problemele si provocarile acestei piete, intr-o maniera foarte intima. Anii petrecuti in management m-au ajutat sa-i inteleg mai bine pe liderii diferitelor business-uri.

Interesul pentru comunicare a aparut atunci cand mi-am dat seama ca succesul noilor produse si tehnologii pe care le lansam pe piata era conditionat de cat de bine reuseam sa le vorbim clientilor despre beneficiile aduse de aceste produse. Piata avea nevoie, asadar, de tot mai multi oameni care puteau transforma inovatia (in software si hardware, dar si in management si metodologie) in inovatie folositoare.

Citeste si:

Cred ca mi-a placut aceasta idee si imi doream sa devin o astfel de persoana: modelul meu personal este Richard P. Feynman, un profesor de fizica, castigator al Premiului Nobel in 1965, si care spunea ca daca nu suntem in stare sa explicam un fenomen fizic unui elev de liceu, asta inseamna ca nici noi nu am reusit sa-l intelegem pe deplin.

Wall-Street: Ce faceti, practic, in “social media”? Cum combinati acest domeniu cu relatiile publice?

Gianni Catalfamo: Munca mea se leaga de partea de business a social media, de exemplu, cum poti integra social media in mixul de marketing al companiilor.

Mare parte din ceea ce fac inseamna educatie. Seminarii si workshop-uri pentru grupuri mici de executivi, unde discutam atat aspecte generale ale social media, cat si, poate mai interesant, problemele specifice pe care le-ar avea de confruntat o companie si modalitatile de rezolvare a acestora prin social media.