"Petrecem destul de mult timp incercand sa ne asiguram ca utilizatorii nostri dispun de spatiul de care au nevoie", scria pe blogul oficial al GMail Rob Siemborski, unul dintre inginerii care se ocupa de dezvoltarea acestui serviciu. Pe 23 octombrie, capacitatea de stocare a serviciului de mail oferit de Google va atinge 4.2GB, lucru care ii poate bucura pe unii dintre utilizatori, dar care nu va schimba cu nimic pozitia companiei in topurile de profil. Jack Schofield, editor pentru editia electronica a ziarului The Guardian, se intreaba de ce compania americana face aceasta miscare, al carei scop nu este tocmai inteles - utilizatorii beneficiaza deja de o capacitate a "inbox-ului" foarte mare, iar Google nu isi egaleaza rivalul cel mai important, Yahoo!, care ofera de cateva luni spatiu de stocare nelimitat. "Nu pot sa cred ca foarte multi utilizatori au nevoie de acest spatiu suplimentar", comenteaza ironic Schofield.

In momentul in care s-a lansat pe piata, GMail a reprezentat o inovatie in domeniu, renuntand la cateva dintre caracteristicile deja consacrate ale unui serviciu de e-mail (vezi inlocuirea "dosarelor" cu "etichete") si propunand un spatiu mai mult decat satisfacator pentru utilizatorii sai.