"Lunile de vara 2007 ne ofera un amanunt statistic interesant. Cumulat, lunile iunie, iulie si august, cele mai putin dinamice din an, au insumat un total de 7,5 milioane euro si 90.500 de tranzactii, procesate prin ePayment, ceea ce reprezinta 76% si respectiv 85% din totalul inregistrat in 2006.

Este un lucru care ne arata cat de mult creste piata si ce potential exista acum pentru comerciantii din mediul online", a declarat in comunicat directorul executiv al GECAD ePayment, Carmen Sebe. Valoarea totala a pietei pentru aceeasi perioada se situeaza la 8,1 milioane euro si 117.000 tranzactii online. In aceste conditii, ePayment isi pastreaza pozitia de lider cu 94% cota de piata, calculata in functie de valorile tranzactionate. In trimestrul al treilea al acestui an, magazinele online romanesti care au implementat solutia ePayment, au vandut produse si servicii in valoare de 7,6 milioane euro, numarul tranzactiilor ridicandu-se la aproape 88.000. "In ceea ce priveste ultimul trimestru al anului, luna septembrie a dat deja startul. Pentru urmatoarea perioada asteptam cresteri intre 20 si 30% de la luna la luna, cu un punct culminant in primele doua saptamani din luna decembrie. In ceea ce priveste anul 2007, cifrele dupa primele noua luni si estimarile pentru ultimele trei arata ca la finalul anului valoarea totala pietei se va situa in jurul a 35 de milioane de euro", a adaugat Carmen Sebe.

Luna septembrie marcheaza reluarea ritmului de crestere, cifrele indicand in sistemul ePayment o crestere de 23% fata de luna august, de la 2,3 milioane euro la aproape 2,8 milioane euro. Sectoarele care au inregistrat cel mai mare succes in mediul online sunt in continuare cel al telecomunicatiilor, cu o pondere de 30% din volumul tota al tranzactiilor, urmat de turism si transporturi, cu o pondere de 20%, re-tail cu 18% si acces la continut cu 12 %.


Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere al publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online. La cresterea pietei a contribuit, intr-o mare masura si intrarea unor companii cu portofolii mari de clienti, precum Romstal, Diverta sau Ultra Pro, care au vazut in mediul online un canal nou si util pentru cresterea vanzarilor, eficientizarea activitatilor de marketing si mentinerea unei relatii optime cu clientii, mai mentioneaza comunicatul.