Jocurile video reprezinta azi o afacere de succes. De aceea, producatorii acorda o mare atentie dezvoltarii lor. De la primele jocuri video, inventate intre anii 1950-1960 pentru computere EDSAC, acestea au devenit tot mai complexe si mai perfectionate, ajungandu-se deja la "a saptea generatie". Tokyo Game Show este un reper in domeniu, oferind publicului amator ocazia de a cunoaste produsele cele mai noi si mai performante.
Salonul anual Tokyo Game Show (TGS) a gazduit, anul acesta, intre 20 si 23 septembrie, un numar-record de firme participante, mai precis 217 companii producatoare, care au avut la dispozitie circa 54.000 de metri patrati de spatii expozitionale pentru a-si promova ultimele noutati in domeniu.
Amatorii de jocuri video au avut chiar posibilitatea de a le testa. A fost o oferta deosebit de bogata: peste 700 de jocuri noi, concepute pentru computere personale, telefoane mobile sau console de buzunar.
Peste 180.000 de vizitatori au luat cu asalt cele 1.700 de standuri ale firmelor din Japonia, SUA, Marea Britanie, Germania, Israel, Australia, Olanda, Canada, Coreea de Sud, Suedia, Franta, Hong Kong, Norvegia, Finlanda, Rusia, China, Ucraina, Thailanda, Taiwan si Iordania.
Protestul celor de la Nintendo

Grupul nipon Nintendo nu a venit cu toate produsele la Tokyo Game ...
Industria jocurilor video a fost bine reprezentata, cu exceptia grupului nipon Nintendo, care nu a fost prezent decat prin jocurile destinate consolei marca Nintendo. Nu este prima oara cand Nintendo nu vine cu toate produsele sale la Tokyo Game Show. Firma procedeaza astfel pentru a protesta fata de faptul ca publicul trebuie sa plateasca intrarea, costul unui bilet ridicandu-se la 1.200 de yeni, adica echivalentul a 7,5
euro.
Nintendo organizeaza propriile saloane de promotie, care sunt gratuite. Conform sloganului de anul acesta, "Link up, Reach out to the World" (Conecteaza-te, fa-te cunoscut lumii), au fost create pavilioane tematice dedicate unor tari carora le au fost consacrate unele jocuri, ca de exemplu Australia,
Canada, Taiwan sau Thailanda.
Jocurile ajung in magazine de sarbatori
"Participarea exceptionala din acest an este rezultatul lansarii de noi jocuri pentru consolele de ultima generatie care au fost puse pe piata in ultimele luni", a explicat Asociatia proiectantilor de produse numerice din Japonia.
Organizatorii si-au explicat marele succes al targului Tokyo Game Show datorita faptului ca acesta serveste de avanpremiera pentru vitrina titlurilor de jocuri video ce ajung in magazine de Craciun.
Piata de specialitate, care a parut un timp ca incepe sa bata pasul pe loc, s-a relansat incepand din 2004-2005, ca rezultat al unor inovatii in domeniul computerelor. Jocurile pe telefonul mobil au avut, de asemenea, un loc important anul acesta, la Tokyo. Operatorii NTT DoCoMo si KDDI au prezentat jocuri inedite pentru celulare.
Halo 3 i-a dat gata pe japonezi

Ultima versiune a jocului Grand Turismo 5 Prologue a fost printre ...
De mare interes in randul vizitatorilor japonezi s-a bucurat jocul american Halo 3. Sute de persoane s-au adunat la demonstratii.
Un mare succes a fost si Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, proiectat de Kojima. Prezentarea acestuia a fost iesita din comun, insotita de efecte speciale. Jocul Soul Calibur IV, atat de asteptat de amatori, a beneficiat de una din cele mai spectaculoase grafici. Jocului i s-au adus imbunatatiri, dintre care mentionam revizuirea sistemului Ring Out.
Pentru ca jucatorii sa nu si poata elimina usor adversarii din ring, s-au introdus pereti si obiecte destructibile care mai ofera o sansa pentru cei care erau scosi prea repede din joc.