Dar, si mai mult, i-a alarmat pe producatorii de smartphone-uri care s-au simtit pana acum oarecum la adapost datorita pretului destul de mare cu care intrase in piata acest VIP al dispozitivelor mobile.

Aceasta neasteptata ieftinire cu 30% a iPhone-ului i-a determinat rapid pe analistii din domeniu, citati de Reuters, sa-si indrepte atentia inspre Palm si Motorola. Ei considera ca acesti doi producatori vor fi cei mai loviti de aceasta miscare a companiei Apple, si mai putin Nokia, Samsung sau LG. Toate telefoanele inteligente produse de aceste companii au cam acelasi nivel de pret pe care l-a atacat acum iPhone-ul. Insa, numai Palm este dependenta de piata smartphone-urilor, iar Motorola abia reusise sa se relanseze si sa mai castige in imagine cu al sau RAZR2. Ceilalti producatori au, in schimb, o gama de telefoane mult mai variata pentru a putea rezista cu fruntea sus in fata unui atac frontal pe un singur segment de produse.
Practic, un telefon cu abilitati de player multimedia, care se vinde acum cu 399 de dolari, face ca Apple sa intre in concurenta directa cu smartphone-urile Palm Treo (preferat de majoritatea oamenilor de afaceri pentru mail si navigarea pe Internet) si Motorola RAZR2, au aratat analistii. "Aceasta este piata celor de la Palm", a afirmat Brian Modoff, analist Deutsche Bank. Iar "iPhone-ul are capacitatea de a diminua vanzarile Treo", a adaugat la randul sau analistul Oppenheimer, Lawrence Harris.