Potenialul blogurilor in mediul corporate nu a ajuns s fie inc suficient de exploatat. In aprilie anul acesta, technorati detecta peste 70 de milioane de web bloguri la nivel mondial, in fiecare zi acest numr crescand, la acea dat, cu 120.000. Adic, 1,4 bloguri pe secund. Conform raportului companiei WebTrends, "Marketing in intuneric", un numr inc destul de mic de bloguri aparin firmelor. In Marea Britanie, numai 5% dintre corporaii folosesc acest canal de comunicare, chiar dac 85% dintre manageri consider c o prezen puternic pe web este important pentru obiectivele de vanzri i marketing. Chestionai cu privire la frecvena utilizrii diferitelor metode de marketing online, 78% dintre oamenii din domeniu intervievai au rspuns c nu folosesc blogul niciodat. 46% au declarat c se folosesc adesea de
e-mail. Motivul slabei prezene a blogurilor printre instrumentele de marketing online este neincrederea celor responsabili in eficacitatea acestuia. Mai puin de trei din zece marketeri britanici s-au declarat mulumii de rezultatele bloggin-ului. i in Statele Unite acest gen de scepticism este destul de frecvent: mai puin de 2% dintre companiile din topul Forbes 200 Cele mai Bune Companii Mici erau prezente in blogosfer. Chiar dac nu sunt implicate in blogosfer, multe companii supravegheaz fenomenul pentru a fi la curent cu modul in care se discut pe marginea subiectelor de interes pentru companie.


INSTITUII. Blogurile incep s se fac remarcate, tot discret, e adevrat, i in mediul instituional. Un exemplu in acest sens este recenta implicare in blogosfer a patru comisari europeni, dou femei i doi brbai: comisarul pentru Relaii Instituionale i Comunicare, cel pentru tiin i Cercetare, pentru Agricultur i Dezvoltare Rural, respectiv pentru Probleme Sociale i Egalitate de anse.