Potențialul blogurilor in mediul corporate nu a ajuns să fie incă suficient de exploatat. In aprilie anul acesta, technorati detecta peste 70 de milioane de web bloguri la nivel mondial, in fiecare zi acest număr crescand, la acea dată, cu 120.000. Adică, 1,4 bloguri pe secundă. Conform raportului companiei WebTrends, "Marketing in intuneric", un număr incă destul de mic de bloguri aparțin firmelor. In Marea Britanie, numai 5% dintre corporații folosesc acest canal de comunicare, chiar dacă 85% dintre manageri consideră că o prezență puternică pe web este importantă pentru obiectivele de vanzări și marketing. Chestionați cu privire la frecvența utilizării diferitelor metode de marketing online, 78% dintre oamenii din domeniu intervievați au răspuns că nu folosesc blogul niciodată. 46% au declarat că se folosesc adesea de
e-mail. Motivul slabei prezențe a blogurilor printre instrumentele de marketing online este neincrederea celor responsabili in eficacitatea acestuia. Mai puțin de trei din zece marketeri britanici s-au declarat mulțumiți de rezultatele bloggin-ului. Și in Statele Unite acest gen de scepticism este destul de frecvent: mai puțin de 2% dintre companiile din topul Forbes 200 Cele mai Bune Companii Mici erau prezente in blogosferă. Chiar dacă nu sunt implicate in blogosferă, multe companii supraveghează fenomenul pentru a fi la curent cu modul in care se discută pe marginea subiectelor de interes pentru companie.

INSTITUȚII. Blogurile incep să se facă remarcate, tot discret, e adevărat, și in mediul instituțional. Un exemplu in acest sens este recenta implicare in blogosferă a patru comisari europeni, două femei și doi bărbați: comisarul pentru Relații Instituționale și Comunicare, cel pentru Știință și Cercetare, pentru Agricultură și Dezvoltare Rurală, respectiv pentru Probleme Sociale și Egalitate de Șanse.