Studiul Daedalus Consulting, privind obiceiurile multimedia ale populatiei, arata ca, desi aparatele foto digitale si telefoanele mobile domina piata de profil, totusi aparatele clasice mai ocupa inca un procent semnificativ din piata. Cu toate acestea, cercetarea Daedalus evidentiaza ca un procent de 55,8% din repondenti au aparate foto digitale, 51,1% utilizeaza telefoane mobile cu camere foto incorporate si 11,5% folosesc camere video.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 1.021 de repondenti, din mediul urban, cu varste cuprinse intre 14 si 55 de ani.

"Majoritatea romanilor din mediul urban realizeaza fotografii in format digital, utilizand aproape in egala masura aparatul foto si telefonul mobil. Romanii recurg mai mult la aceste dispozitive in defavoarea aparatului foto clasic, deoarece pot realiza cate fotografii doresc, nefiind limitati de costurile cu developarea lor. Tinerii sunt cei care utilizeaza in cea mai mare masura telefonul mobil pentru fotografii.
Daca pentru cei cu varste mai mari, fotografiile sunt un mijloc de a pastra amintiri, pentru tineri, rolul principal este acela de a surprinde aspecte inedite sau amuzante din cotidian" , a declarat Anca Amariei, research client service in cadrul Daedalus Consulting.

Citeste si:

Piata camerelor foto creste cu 40% pe an Potrivit studiului citat, aparatele foto clasice mai ocupa o proportie semnificativa numai in randul persoanelor cu varste cuprinse intre 45 si 55 de ani. "Daca aparatele digitale sunt utilizate de toate categoriile de varsta in procente relativ egale, in schimb telefoanele mobile domina clar optiunile tinerilor pana in 24 de ani, comparativ cu celelalte segmente de varsta", au explicat autorii cercetarii.

La un calcul simplu, aceasta s-ar traduce pentru comerciantii de aparate foto si camere digitale la milioane de euro incasari numai din vanzarea acestui tip de aparate.

Piata autohtona a camerelor foto a inregistrat o crestere continua, pe fondul eliminarii accizelor si a taxelor vamale si ca urmare a diversificarii si emanciparii preferintelor consumatorilor romani. Pentru anul 2006, valoarea acestei piete a fost evaluata la peste 40 milioane de euro, numarul unitatilor vandute fiind estimat la 200.000, conform datelor statistice prezentate de compania de cercetare a pietei IDC.
"Odata cu eliminarea accizelor pentru camerele foto digitale,"dar si cu ieftinirea naturala, "scaderea cursului euro de anul acesta si competitia puternica din piata s-a produs o scadere a preturilor camerelor. Astfel, asistam"la o explozie a vanzarilor de camere foto digitale. Anul trecut, piata camerelor foto s-a situat intre 180.000 -200.000 unitati, urmand ca anul acesta cresterea sa fie de 40% fata de anul trecut", a declarat pentru „Adevarul", Marius Dinu, project manager eMAG.