Analiza include tendintele manifestate in acest domeniu in primele sase luni ale anului si a fost realizata pe baza informatiilor stranse de companie din intreaga lume.

Conform Trend Micro, in primul semestru al acestui an amenintarile web au manifestat o evolutie exploziva in timp ce atacurile desfasurate prin mesageria electronica si-au mentinut cresterea constanta. Extrem de importanta este tendinta de automatizare a diferitelor tipuri de amenintari web care se manifesta din ce in ce mai puternic in mediul cibernetic.

In acelasi timp, specialistii de la Trend Micro mai atrag atentia asupra proliferarii atacurilor directionate (asupra unor anumite grupuri tinta de utilizatori sau in regiuni geografice bine determinate). Toate acestea, cumulate cu tehnici combinate de atac, permit autorilor de amenintari informatice sa obtina bani cat mai repede, cu eforturi cat mai mici.

Citeste si:

Expertii in securitate au observat, de asemenea, ca autorii atacurilor folosesc si tehnologii web 2.0, precum Javascript, pentru a infecta calculatoarele utilizatorilor de Internet, prin asa-numita metoda „drive-by-downloads”. Astfel, utilizatorii pot deveni victime prin simpla accesare a unei adrese web „contaminate”. si tot in prima jumatate a anului, specialistii au remarcat o crestere accentuata a interesului pentru detectarea de vulnerabilitati in sistemele de operare si in alte aplicatii software, urmate de crearea si plasarea pe internet a asa-numitelor exploituri prin care atacatorii pot exploata sistemele ale caror softuri nu sunt actualizate.

Numarul mesajelor nesolicitate (spam) ce contin link-uri care, odata accesate, descarca pe calculatorul utilizatorului diferite tipuri de aplicatii malware, a cunoscut o crestere continua in primele luni ale anului.

Informatiile stranse cu ajutorul specialistilor de la TrendLabs arata ca majoritatea mesajelor de tip spam au fost scrise in limba engleza dar, in acelasi timp, a crescut numarul celor redactate in limbi asiatice precum chineza si japoneza. Numarul spamurilor scrise in spaniola si rusa s-a diminuat in prima jumatate a anului. in topul subiectelor pe care le abordeaza aceste mesaje raman cele de natura comerciala.