In anii �80, un produs Seiko a facut inconjurul lumii: un ceas de mana care avea ecran color de televizor si putea receptiona cateva programe, daca semnalul era foarte bun. Totusi nici pana astazi nu s-a reusit realizarea unui ceas high-tech care sa depaseasca stadiul de produs de nisa.

Chiar daca telefonul mobil este probabil cel mai bine vandut produs high-tech al momentului, ceasurile cu telefon mobil nu au avut nici pe departe succesul celebrului �ceas cu sapte melodii� din anii �80. Cam acelasi lucru se poate spune despre ceasul cu conexiune Wi-Fi, cu memorie Flash, cu GPS sau cu player de muzica digitala.

Totusi, producatorii nu se lasa. Chiar anul acesta au fost lansate zeci de noi produse, unele dintre ele realizate de nume mari din industrie, cum ar fi ceasurile Bluetooth de la Sony Ericsson sau ceasul de mana cu card bancar incorporat de la MasterCard.

Un fenomen curios

Desi ceasul de mana ramane extrem de popular, mai ales modelele scumpe, de lux, toate tentativele de a aduce tehnologia IT in lumea ceasurilor au cam esuat, spun specialistii. Sigur, exista modele de la Seiko, Citizen, Fossil, Casio, Timex si exemplele pot continua. Dar niciunul nu este considerat un succes, iar cei care mai cumpara ceasuri continua sa aleaga acele echipamente �invechite� care arata �doar ora�.