Dr. Google si Dr. Microsoft, cele mai noi supranume ale celor doi giganti online "In spatele acestor demersuri se afla masificarea consumului de informatie medicala", a declarat doctorul David J. Brailer, fostul coordonator al Departamentului de Sanatate si Tehnologia Informatiei, din cadrul administratiei Bush, citat de The New York Times.

Specialistii considera ca este prea devreme pentru a stabili daca Google sau Microsoft vor progresa in aceasta directie. Sistemul sanitar este un domeniu in care politica, regulamentele si vechile interese tind sa incetineasca ritmul in care se produc schimbarile, iar companiile din IT sunt renumite pentru cat de repede isi pierd rabdarea.

O alta probelma ar fi ca, pentru majoritatea utilizatorilor, tastarea simptomelor unei probleme de sanatate intr-un motor de cautare online difera mult de incredintarea acestora unui titan corporativ.

Google si Microsoft constientizeaza obstacolele si sunt de acord ca schimbarea sistemului sanitar va fi o lupta lunga si complicata. Cu toate acestea, companiile vad un potential in atragerea unei largi audiente pentru publicitatea in domenii ca pharma si alte servicii medicale. Ambele companii aduc avantaje considerabile pentru consumatori, prin tehnologia pe care o folosesc.