Liderul retelelor sociale de pe internet, MySpace, si-a multiplicat de 10 ori valoarea, in numai doi ani de la achizitionarea ei de catre Rupert Murdoch. In august 2005, magnatul News Corps o cumpara cu 580 milioane de dolari. Astazi, MySpace este evaluat la sase miliarde, informeaza "Le nouvel Observateur".
Gratuit pentru internauti, mina de aur pentru agentiile de marketing on-line: site-ul MySpace este o uriasa baza de date, improspatata zilnic de utilizatori. Fiecare profil al membrilor furnizeaza informatii despre varsta, sexul, preferintele culturale si influenta fiecaruia in comunitate.

Operatorii de telefonie mobila se bat pe MySpace propunand descarcareade sonerii cu melodii preferate. Publicitarii, casele de muzica si de filme isi promoveaza noile produse. Acest potential a fost intuit acum doi ani de Murdoch. Ce anume a ridicat atat de mult valoarea MySpace? Cele 39 miliarde de pagini web accesate pe luna si cei 140 milioane de membri, din care trei milioane sunt artisti. Fondat in 2003, site-ul a fost conceput exclusiv ca un forum pentru muzicieni mai mult sau mai putin cunoscuti.

Fondatorii Tom Andersen si Chris DeWolfe si-au dat repede seama ca urma sa vina o tornada cu punct de plecare in "middle people": nevoia de comunicare a generatiei 14-30 de ani. In cateva luni, MySpace a devenit un forum urias de intalniri virtuale, intre oameni obisnuiti si artisti din varii domenii. In SUA, 70% din fetele de 15-17 ani si 57% din baieti si-au postat profilul pe site. "Omul din MySpace are un mare defect: odata intrat in retea, devine dependent de ea. Networkingul este un captator de tendinte si o pepiniera de talente", explica succesul sau sociologul Robert Egby.