Internetul va castiga batalia cu hartia si televizorul Studiul confirma faptul ca specialistii in publicitate urmaresc foarte atent schimbarile de comportament ale consumatorilor si isi indreapta eforturile catre marketing-ul online.


Anul trecut cele mai populare medii pentru reclama au fost ziarele, cu cheltuieli pentru reclame de 55,7 miliarde de dolari, si televiziunea, cu 48,7 miliarde de dolari, arata Veronis Suhler Stevenson. Totusi se estimeaza ca pana in anul 2011 internetul va deveni cel mai important canal pentru difuzarea publicitatii, inregistrand cheltuieli pentru acest segment de circa 63 de miliarde de dolari. “Consideram ca este o descoperire importanta”, a declarat James Rutherfurd , managing director pentru VSS.

Timpul dedicat mijloacelor de informare a scazut usor anul trecut cu 0,5 procente, pana la 3.530 de ore anual pentru fiecare utilizator, potrivit VSS care pune schimbarea pe seama migrarii catre mediile digitale pentru obtinerea de informatii, stiri sau divertisment. Potrivit studiului, media online necesita mai putin timp decat cele traditionale, adica un consumator are nevoie de cinci pana la satpe minute pentru a urmari un clip online, dar se va uita la televizor circa 30 de minute. Aceste informatii ar putea contrazice previziunile expertilor care sperau ca timpul petrecut pe internet sa se adauge la totalul consumului de media.