In ciuda posibilitatilor deschise de cumparaturile la distanta, omul nu paraseste rafturile traditionale. Pentru cei prea lenesi sau “workaholics”, clickurile prin magazine online sunt o fericire. Dar e de preferat sa tii produsul in mana, sa probezi etc. In acelasi timp, hypermarketul cauta noi solutii pentru a-si eficientiza activitatea: fie achizitioneaza echipamente care sa-l informeze rapid asupra stocurilor, vanzarilor, fie cauta sa implementeze modalitati noi de “shopping”. Astfel ca, in colaborare cu giganti IT, lanturile de retail introduc sisteme high-tech care sa usureze cumparaturile clientilor.

In Polonia, S&T Services impreuna cu Fujitsu vor opera sistemul IT pentru casele de marcat self-service in hypermarket. Clientii care cumpara un numar redus de articole (pana la 15 produse in cosul de cumparaturi) au posibilitatea de a scana codurile de bare ale produselor, de a efectua plata (cu cardul) si a primi chitanta fara ajutorul unui casier al magazinului. Avand in vedere ca utilizatorii caselor self-service - clientii magazinului - nu pot fi instruiti, sistemul trebuie sa fie cat mai intuitiv in folosire.