Consiliul concurentei a sesizat Curtea federala pentru infractiuni asupra legilor comertului si a acuzat ca Google a afisat linkuri publicitare fara a face o distinctie clara intre acestea si linkurile rezultate in urma unei cautari spontane. Comisia a reprosat Google ca a inscris in 2005 doi dealeri de masini ca linkuri publicitare, platite pentru a atrage utilizatorii online. Aceste linkuri conduceau insa catre un concurent indirect al celor doi dealeri, site-ul unei reviste de mica publicitate care contine, de asemenea, anunturi de vanzare de masini.

"Google are si continua sa aiba o atitudine inselatoare", arata un comunicat de presa al Consiliul australian al concurentei, citat de NewsIn.

"Motorul de cautare Google Australia crede ca aceasta plangere nu este fondata si se va apara cu vigoare. Aceasta constituie un atac asupra tuturor motoarelor de cautare si a tuturor societatilor mai mici sau mai mari, utilizate pentru a intra in contact cu clientii", a declarat purtatorul de cuvant al Google Australia, Rob Shilkin, citat de AFP.

Google este liderul mondial in cautarea de date prin internet si raspunde zilnic la peste 100 de milioane de cautari. In 2006, Google a inregistrat venituri totale de peste 10 miliarde de dolari si un profit net de aproximativ 3 miliarde de dolari. Compania are peste 12.000 de angajati in intreaga lume.